Je krijgt een hoger rendement als je klant bent bij de energieleverancier die ook partner is van het zonne-energieproject waarin je hebt geïnvesteerd dan krijg je een extra vergoeding op jouw zonnestroom. Het kan dus zeer gunstig zijn om bij de energieleverancier te blijven of over te stappen!


Elke energieleverancier kan zijn eigen afspraken maken met een zonne-energieproject dus controleer altijd het Informatie Memorandum per project wat de afspraak precies is. 


Hoe geef ik mijn energieleverancier door?

Je kunt in de persoonlijke portal MijnStroom aangeven bij welke energieleverancier je energie afneemt.


Wanneer je je energieleverancier in MijnStroom hebt ingevuld én jouw energieleverancier is de partner van het zonne-energieproject dan zorgen wij dat de ZonneRente naar je energieleverancier gaat. Zij zorgen dat de ZonneRente - inclusief extra vergoeding - naar je wordt overgemaakt. 


Het einde van de jaarlijkse ZonneRente periode is de peildatum. Dan wordt nagegaan of je klant bent bij de samenwerkende energieleverancier. Zorg dat voor die datum je gegevens goed in MijnStroom staan. Je krijgt hier 3 weken van tevoren een herinnering over. Hoe de jaarlijkse ZonneRente wordt uitbetaald staat in een ander artikel beschreven.


Goed om te weten

  • Het invoeren van je energieleverancier is optioneel. Heb je geen energieleverancier ingevuld dan keren we de ZonneRente direct uit op het bankrekeningnummer dat in MijnStroom staat. Dit gebeurt 21 dagen na het aflopen van de ZonneRente periode.
  • Als je van energieleverancier verandert, waarbij je geen energie meer afneemt van de samenwerkende energieleverancier, dan blijf je de ZonneRente ontvangen. Het extra rendement vervalt dan.


Meer weten

Hoe wordt de jaarlijkse ZonneRente uitbetaald?