Nu zijn er een aantal veel voorkomende zaken waardoor de koppeling niet succesvol tot stand kan worden gebracht.


De meest voorkomende fouten zijn: 

  • De energiemeter is helemaal geen slimme meter, op slimme meter apparaat moet ‘GPRS’ of andere connectiviteit logo’s vermeld staan. 
    • Soms wordt de energiemeter ook verward met de gasmeter.
  • Slimme meter code is verkeerd overgenomen. 
    • Is de 'E' aan het begin van de code overgenomen?
    • Is 'KAL' aan het begin van de code overgenomen?
  • De verkeerde code is gebruikt. Er staan soms meerdere codes op de energiemeter, daardoor kan je de verkeerde code gebruiken. Probeer de koppeling dan eens met de andere code die op de slimme meter staat.
  • Adresgegevens in MijnStroom zijn niet juist. Deze moeten exact overeenkomen met het EAN code boek.
    • De toevoeging van het huisnummer moet exact overeenkomen (bijv II in plaats van 2)
    • Gebruik geen spatie in de postcode in het zoeken in het EAN code boek.
  • Slimme meter mag niet worden uitgelezen (is actief uitgezet door bewoner)
  • Dubbele EAN code op het huisadres, EAN code moet worden verwisseld bij onze partner SHIFFT.


Heb je al deze gegevens gecontroleerd vraag dan een tweede maal de koppeling aan. Mocht het dan toch weer niet lukken stuur dan een email naar support@zonnepanelendelen.nl, dan wordt jouw case geëscaleerd en bekijken we alle opties nog een keer.

Let op: Zoals je op MijnStroom kunt zien is de 'Koppel stroomverbruik' functionaliteit nog in 'beta'. Dat betekent dat deze nog niet geheel foutloos werkt en de koppeling daardoor soms simpelweg niet lukt.